Gratis WiFi

The Wandering Paisa Backpackers Hostel

Gratis avbokning Boka mer än 2 dagar i förväg för kostnadsfri avbokning.

1243 Recensioner
Perfekt läge
Enastående personal
Utmärkt renlighet

Beskrivningen av objektet

Ligger närmast tunnelbanan och lokala Zona Rosa, erbjuder The Wandering Paisa den mest autentiska kulturella erfarenheter i Medellin. Vi strävar efter att fördjupa resenärer i den lokala Paisa kulturen och samtidigt ge dem en säker och bekväm plats att bo

* Vi erbjuder nu GRATIS salsa lektioner! *

Vi ligger i den exklusiva stadsdelen Laureles, ett kvarter från de lokala hotspots i La Setenta och La 33, där priserna är överkomliga, lokalbefolkningen är gott och bar / klubb scen är levande. Vi är också mindre än 5 minuters promenad från tunnelbanan, som kan ta dig nästan överallt i staden.

Vår kunniga och tvåspråkig personal kommer att vara mer än glada att ge dig någon information om turistverksamhet i Medellín och omgivande områden samt göra bokningar för turistaktiviteter och pickups flygplatsen.

Dekorerad med en bohemisk tema som hyllar sydamerikanska och colombianska kulturen, har vårt hostel några av de bästa tjänsterna i stan. Med 4 sovsalar (inget större än 8 bäddar vardera) och 3 meniga, har varje rum i vårt vandrarhem sin egen unika land tema, varje handmålade av lokala konststudenter.

I våra rum, vi har de bästa britsar i Medellin, utformade med integritet avdelare, ortopediska madrasser och ett skåp för förvaring under sängen. Viktigast av dessa sängar är inte den typen som gnäller eller flytta när du klättra upp, så att du kan sova bekvämt i lugn och ro. Vi har också sex helt renoverade badrum, med 24-timmars varmvatten och helt nya datorarbetsplatser.

Inne i vandrarhemmet, kan resenärer koppla av och spela Nintendo Wii på vår 42-tums plasma-TV utrustad med kabel-TV och ett stort urval av DVD-skivor. För en fantastisk utsikt över de omgivande bergen, kan resenärerna klättra till toppen av vår slottsliknande terrass belägen på taket av byggnaden. Om du känner dig socialt, kan du sparka den i vår 'Paisa Bar' som serverar både alkoholfria och alkoholhaltiga drycker.

Ibland har lokala musiker varit kända för att spela levande musik på vår soldäck / stadium, medan resenärer softa på hängmattor och lyssna på spåren på den närliggande balkong. Vi har även ett stort kök, snabb tvättservice, höghastighetsanslutning till Internet och gratis wifi.

* Vi erbjuder även spanska lektioner och volontär arbete *

Plats

Senaste recensionerna

8.0
2023-1-16
Väldigt trångt i 8-bäddsrummen. Det saknas plats att förvara packning för de som har överbäddar. Eluttag är inte praktiskt placerade. Toaletterna städades sällan - tyvärr har vissa gäster vanan att kissa och bajsa på toalettsitsen. Med det sagt: Det var en skön stämning och det kändes tryggt.
Man, 41+
8.0
2022-5-21
Tiny rooms and not a great area, didn't feel safe walking around.
Kvinde, 31-40
8.9
2017-4-13
A very nice and cozy hostel with a homie atmosphere. Located in a nice neighborhood (not the main tourist area, Poblado) a couple of blocks from the metro. It has a well equipped kitchen and few good hang out spots like the sofas by the tv, which has a Wii!! Definitely not a party hostel but there are mostly some people up for some beers and going out. Really friendly and helpful staff! The cheapest dorm (23,000 cop) was extremely small and pretty dirty, but the others seemed better.
Mixad grupp, 25-30

• Städning
  • Mat och Dryck

• Bar
    • Mini-supermarket
    • Möjligheter till te och kaffe
  • Underhållning

• Wii