Gratis avbokning Boka mer än 2 dagar i förväg för kostnadsfri avbokning.

Utmärkt
334 Recensioner
Perfekt läge
Fantastisk personal
Fantastisk renlighet

Beskrivningen av objektet

"En fridfull plats att vila och uppfriska"

Vi finns ca UTANFÖR Västra porten, ca 500 meter längs HUVUDVÄGEN.

Lily Pad värdshuset är bekvämt beläget och bara en kort 5-minuters promenad från centrum av staden Dali.

Värdshuset består av två angränsande byggnader garnerade med fina trädgårdar som är typiska för den lokala bai-minoritetsstilen. Rummen är rena och bekvämt inredda och tillgängliga för uthyrning per månad, vecka eller dag.

Vi har två stilar av rum: moderna och den andra är den traditionella bai-minoritetsstilen, vilket betyder att den är inredd för att erbjuda "en fridfull plats att vila och förfriska". Rummen är rymliga och rena med bekväma handgjorda möbler och inredda med antikviteter. Stora fönster ser ut över bergen med natursköna vyer över Erhai Lake, Dalis #3 Pagoda och Cang Mountain.

Våra gäster håller kontakten med Wi-Fi och obegränsad tillgång till vår kostnadsfria höghastighetsanslutning till internet.

Vi använder fjällvatten varje dag och du kan börja dagen med hälsosam och uppfriskande färsk komjölk.

Oavsett om du föredrar att resa solo eller gå med i någon av de många resegrupperna finns vår vänliga och kunskapspersonal alltid till hands för att ge råd.

Våra gruppmåltider i familjestil är ett utmärkt sätt att delta i vardagens festligheter, berätta om dina reseberättelser och dela och söka råd.

Vi önskar att din vistelse blir trevlig och minnesvärd.

Vägbeskrivning till The Lily Pad Guesthouse (Dali):
Vi finns ca 600 meter på HUVUDVÄGEN söder om OUT SIDE West Gate.

Låt taxichauffören ringa oss innan du sätter dig i bilen. (med numret som tillhandahålls av Hostelworld efter bokning).

Vänligen notera:
Dalis tågstation och de viktigaste busstationerna (där många bussar från Kunming släpper av dig) ligger i Dali City (Xiaguan).
Vi finns i Dali Old Town som ligger 15 km norr om Dali City (Xiaguan).

1. Gäster som tar tåget till Dali
A. Ankomsttid från 8:00 till 20:00
1/Ta Three Pagoda Line(三塔寺专线) till hållplatsen "Renmin Lu(人民路口)". Gå av bussen och kör mot berget för att korsa vägen, sväng sedan vänster, prata Appros 500, sväng höger vid skylten '77' . Gå uppför 50 meter, du kan se Lily Pad. Bussar går var 15:e minut och det tar 40 minuter till 1 timme. 3 yuan per person.
2/På bussen från Li jiang:
Be busschauffören att stanna vid gamla stan East Gate och sedan ta en taxi.

B. Ankomsttid från 08:00 till 20:00
Ta en taxi till Xiao Hua Yuan busstation på Xingsheng Road för att ta minibuss (下关-大理) till Dali Old Town. Gå av bussen vid hållplatsen "Hong Long Jing(红龙井)". Vänd mot berget för att korsa vägen och sväng höger för att gå i 1 minut, se "77"-skylten sväng vänster, eller Lily Pad-skylten kan ses på vänster sida. Gå uppför 50 meter, du kan se Lily Pad. Det tar dig 40 minuter till 1 timme. 3 yuan per person.

C. Ankomsttid före kl. 08.00 eller efter kl. 20.00
Det är bättre att ta en taxi som kostar runt 60 yuan.
Lily Pad-adress: motsatt sida av bakdörren till Wu Miao-templet på riksväg 214.

2. Gästerna som tar buss till Dali
--Du kan ta minibussen "Xiaguan-Dali Old Town". Gå av bussen vid hållplatsen "Hong Long Jing(红龙井)". Vänd dig mot berget för att korsa vägen och sväng höger för att gå i 1 minut, se '77', Lily Pad-skylten kan ses på vänster sida. Gå uppför 50 meter, du kan se Lily Pad. Det tar dig 40 minuter till 1 timme. 3 yuan per person.
Xiao Hua Yuan busstation på Xingsheng Road(兴盛路小花园客运站)
Om du tar stor buss med 45 sittplatser stannar bussen vanligtvis vid denna busstation. Framför stationen kan du hitta Mini Bus.
Busstationen (快速客运站)
Tar du vanlig buss med 35 platser stannar bussen vanligtvis vid denna busstation. Ute från stationen.
3.Om du tar buss nr 8 av misstag
Buss nr 8 (6:30-20:30): Om du missar buss nr 8, gå av vid hållplatsen Dali Old Towns östra port och ta taxi.
Buss nr 8 går var tionde minut, vilket tar 40 minuter till 1 timme, 1,5 yuan/person.
4. Om du tar en taxi
Innan du sätter dig på taxin, vänligen be föraren att kontakta oss för att få information om hur man kommer ifall han släpper av dig någonstans. Vanligtvis tar taxibilar runt 60 yuan utan att träffa listan.
Lily Pad-adress: motsatt sida av bakdörren till Wu Miao-templet på riksväg 214.

Google Earth
Latitud: 25 41'33.252'N
Latitud: N 25,69257000
Longitud: 100 9'20.646'E
Longitud: E100.15573500
Höjd: 2032.193870

Om du är yogainstruktör och gillar att lära ut yoga medan du bor i Dali, kan vi ge dig rabatt på gästhemsrum! Du betalar endast 18,88 ¥/natt i upp till 3 nätter för varje yogaklass du undervisar i vår yogastudio! (Normal rumspris är 128 ¥ natt)

Så, till exempel, om du undervisar en yogaklass - kan du stanna 3 nätter till en kurs av 18,88 ¥ * 3 = 56,64 ¥

Och om du undervisar i 2 yogaklasser - kan du stanna 6 nätter till en kurs av 18,88 ¥ * 6 = 113,28 ¥
瑜伽英文解释

——————————-

【巴西柔术房中文说明】巴西柔术志愿者招待房,每晚19.99元,如您乐每如您乐每晚程,课时不少于60分钟,我舍可以提供1晚~3晚特价入住。每晚房价19,99元。
普通入住房价为128元/每晚。

Om du är en brasiliansk Jiu-Jitsu-instruktör och gillar att lära ut brasiliansk Jiu-Jitsu medan du bor i Dali, kan vi ge dig rabatt på gästhemsrum! Du betalar endast 19,99 ¥/natt i upp till 3 nätter för varje brasiliansk jiu-jitsu-klass du undervisar på vår
studio! (Normal rumspris är 128 ¥ natt)

Så, till exempel, om du undervisar en brasiliansk jiu-jitsu-klass - kan du stanna 3 nätter till en kurs av 19,99 ¥ * 3 = 59,97 ¥

Och om du undervisar i 2 brasiliansk jiu-jitsu-klasser - kan du stanna 6 nätter till en kurs av 19,99 ¥ * 6 = 119,94 ¥

(巴西柔术英文解释)

************************************************** *************
The LilyPadInn Guesthouse
大理百合国际青年旅舍

adress för föraren:
给司机:
大理古城214国道武庙会后门口对面.路西。

Hur kommer du hit från tågstationen med kinesiska:

En 从火车站

您好,您出火车站,
4走1分钟的路口,看见“77 ”路边招牌,右转直上坡走1分钟即到旅舍木雕大门口。

3.向右手(北)走1分钟,可见“百合青旅”招牌.

B从汽车站

您好,您出了汽车站,在客运站门口乘坐“下关--大理”迷你小巴士里好到庢”马路右手走1分钟的路口,看见“Lilypad/百合青旅 ”招牌,直上坡走1分钟即到木雕大门口。
******************************

7、禅意生活 Chan Life
8、家庭系统排列
(Familjekonstellationer)
9、昆曲赏析会 Kun Opera
10、中文角 Språkhörnan (Auto-translated from original language)

Recensioner och betyg

Senaste recensionerna

7.1
Mycket bra
2024-1-10
This hostel was absolutely freezing and the window wouldn’t shut. They also would not take our passport details multiple times after telling us to come back and put them in. The classic Chinese style was cool and the location was very convenient for the ancient town.
Kvinna Group, 18-24
9.1
Superb
2021-7-24
The owner is lovely! I really enjoyed the BJJ and yoga classes!
Man, 25-30
Superb
2021-4-16
This was a lovely place to stay and relax; it has a beautiful central courtyard and the rooms are all set around it, which is pleasant to wake up to in the morning. The staff here were lovely, always friendly and I got many excellent suggestions for places to see and transport from the manager Erin. It's also perfectly located just across the main road from the old town, within walking distance of many sites and bus routes to places further away. I hope to come back here again one day.
Man, 31-40

• Restaurang
    • Bar
    • måltider finns
    • Cafe
    • Möjligheter till te och kaffe
  • Underhållning

• Biljarttafel