Gratis WiFi
gratis frukost‎

Safary Hotel

Gratis avbokning Boka mer än 4 dagar i förväg för kostnadsfri avbokning.

Beskrivningen av objektet

Safary Hotel ligger i en gammal byggnad sedan den engelska ockupationen. Ingen hiss men har fortfarande historisk atmosfär. Vi är i byggnad nr 4, våning nr 5. Vi finns i Kairo, Downtown. Mycket nära till tunnelbanestationen Nasser. Vi är också nära den mycket berömda EL-ABD sötsaksbutiken. Vår gata som heter Souk EL-Tawfikeyya. Det är känt för färska grönsaker och frukter. Det är cirka 10 minuters promenad till det egyptiska museet och 5 minuters promenad till närmaste tunnelbanestation.

Vi har massor av rena och billiga luftkonditionerade sovsalar. Boendeavgifterna inkluderar Wi-Fi och frukost. Vi har många andra viktiga faciliteter som:
* Mangaböcker. * 24-timmarsreception och turistinformationsdisk. * Stationära datorer. * Telefon, scanner och skrivare.
* Gratis uthyrning (handdukar, våg, strykjärn och hårtork). * Försäljning (SIM-kort, schampo, tandborstar, snacks, drinkar, souvenirer, vykort) * Post-/paketservice. * Tvättservice (1 K/10 L.E.). * Värdeskåp. *Inklusive moms. * Valutaväxling * Daglig rumsservice och städning. * Flygplatstransfer * Parkering. * Gratis bagageförvaring.
* Gratis användning av kök. * Gul feber & malariamedicin. * Takfläktar i alla rum. * Varma duschar 24 timmar om dygnet.

Så vi kommer gärna att ha dig kvar hos oss och vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig att njuta av ditt besök i Egypten.

Safary Hotels regler och villkor:
Avbokningsregler: 72 timmar före ankomst.
Betalning kontant vid ankomst.

Incheckning från kl. 13.00 till 23.00 .
Utcheckning före kl. 12.00.
Tidig incheckning, sen utcheckning möjlig på begäran.

Skatter ingår.
Inklusive frukost.

Allmän:
24 timmars reception.
Inget utegångsförbud.
Barnvänlig.
Alkohol är inte tillåtet på hotellet.
Du bör vänligen följa reglerna som håller den allmänna ordningen inne på vandrarhemmet såsom tystnad och renlighet och att inte röka inne i rum eller toaletter. (Auto-translated from original language)

Recensioner och betyg

Plats

Senaste recensionerna

2.0
2023-5-23
Found bed bugs in here, place was dirty and horrible. Don’t stay here to save money, go for a nicer one, it’s worth it. Didn’t refund my night despite it being a big problem for me and my friend. Worst hostel i’ve stayed in
Man, 18-24
Superb
2023-1-29
Nice atmosphere and affable service
Man, 41+
3.4
2022-10-16
It is not safe, I left my bag in the hostel for a couple of days after getting a permission and confirmation that it will be fine, when I got back I found my bag was open and my towel was missed. I asked the receptionist and he claimed he didn't see anything. Moreover they have a very rude staff member called Muhannad that I was about to get into a fight with. My overall review it sucks.
Man, 31-40

• Postservice
    • Övervakning dygnet runt
    • Städning
    • Sen utcheckning
    • Reception (begränsade öppettider)
  • Mat och Dryck

• Cafe