Vi älskar detta hostel! Det blir vår tummen upp för genomgående höga kundbetyg och utmärkta kvalitetsresultat.
Gratis WiFi

MEININGER Berlin Mitte Humboldthaus

Gratis avbokning Boka mer än 2 dagar i förväg för kostnadsfri avbokning.

Utmärkt
2938 Recensioner
Perfekt läge
Enastående personal
Fantastisk renlighet

Beskrivningen av objektet

Välkommen till MEININGER Hotel Berlin Mitte Humbolthaus!

Hotellet ligger på en historisk plats: det var här naturvetaren Alexander von Humboldt bodde fram till sin död. Det livliga området runt Oranienburger Strasse, med Postfuhramt, Hackesche Hoefe, konstgalleriet Tacheles och många andra sevärdheter, är känt för sina många kaféer, gallerier, restauranger, barer, klubbar och butiker. Det är här Berlins hjärta slår och inbjuder dig att promenera, surfa och festa. Oavsett om du tittar på en retrospektiv utställning på C/O Berlin, njuter av de sista solstrålarna i Monbijouparken, vandrar över Museumsön eller shoppar i en av de otaliga butikerna, fångar det livliga kvarteret dig med sin charm.

Om det blir för tråkigt runt Oranienburger Strasse som vi ärligt talat inte kan föreställa oss - kan du snabbt fly dit du vill tack vare hotellets utmärkta läge: ta spårvagnarna M1 och M5 samt S1 och S2 stadstågen precis framför MEININGER Humboldthaus och nå nästan vilken plats som helst i staden på kortast tid: till exempel det exklusiva shoppingparadiset Friedrichstrasse med Gendarmenmarkt på en minut, Brandenburger Tor och Riksdagen på tre och Potsdamer Platz på fem minuter.

Dess läge gör verkligen MEININGER Berlin Mitte speciell: naturvetaren, upptäcktsresanden, vulkanologen, oceanografen och astronomen bodde sina senaste elva år på exakt samma plats där MEININGER Humboldthaus finns idag. Vårt hotell bevarar andan av det universella geniet och transporterar det till vår tid, och integrerar den kreativa energin i grannskapet: alla våra 118 rum är individuellt designade av DaWanda-konstnärer; var och en av dem är unik. Varje våning har ett tema baserat på ett av Humboldts arbetsområden: natur, frihet, sanning. Det finns referenser till hans många expeditioner och upptäckter över hela huset; serier om Humboldt tecknade av kubanska konstnärer trycktes på tapeter för de allmänna utrymmena.

Det finns gratis WiFi i lobbyn och de allmänna utrymmena. Det är upp till dig om du vill sätta upp fötterna i loungen, eller träffa dina nya vänner för en pratstund på innergården. Drycker finns i hotellbaren, liksom smörgåsar, muffins och andra snacks.

Våra gäster sover i enkel-, dubbel-, flerbädds- eller sovsalar. Sängkläder ingår. Alla rum har ett eget badrum med dusch och toalett samt en TV. På femte våningen hittar du MEININGER Humboldthaus gallerirum i två våningar: sängarna är på övervåningen, soffan, skrivbordet och badrummet på nedervåningen och utsikten över Berlin är gratis.
Vårt unga, flerspråkiga team är tillgängligt för dig 24 timmar om dygnet. Vi ser fram emot att träffa dig på Humboldthaus MEININGER i Berlin Mitte!
Kreditkort accepteras

Gratis tjänster:
- Wi-Fi
- Sängkläder
- Handdukar
- Kartor
- Terrass
- Användning av bagageutrymme även efter utcheckning

Tjänster tillgängliga för en liten avgift:
- Breakfast To Go
- Packad lunch
- Biljetter till kollektivtrafiken
- Skåp
- Biljetter till stadsturer, musikaler mm.
- Sen utcheckning till kl. 14.00 för 15,00 EUR (endast privata rum)
- Husdjur tillåtna för 15,00 EUR per natt (endast privata rum)
- För dem med bilar har vi underjordisk parkering (beroende på avgift och tillgänglighet)
- Betalparkering för 20,00 EUR per dag (max. 1,80 m hög)
- Cyklar för 15,00 EUR per dag

OBS: Vi är ett kontantlöst hotell. Vi accepterar alla större bank- och kreditkort. Så snabbt, så säkert, så enkelt! (Auto-translated from original language)

Recensioner och betyg

Plats

Senaste recensionerna

9.4
2023-7-01
Everything was Perfect! Even though it’s not a very social hostel and the walls were a little dirty we had a great time!
Kvinde, 18-24
2022-8-12
Really helpful and nice personel!! The area was close to everything and really worth the money. The bathroom was fresh and clean! I higly recomend this hostel!
Mixad grupp, 18-24
2022-7-15