Gratis WiFi
gratis frukost‎

Legends

Gratis avbokning Boka mer än 3 dagar i förväg för kostnadsfri avbokning.

6.8
Bra
5086 Recensioner
Perfekt läge
Strålande personal
Toppen renlighet

Hostelworld säger

Legends is located in few steps from Termini Station, where all public transportation which brings you in all touristic spot in Rome. Many Hostelworld visitors say that the hostel is very clean, secured, have big rooms with big lockers and comfortable beds. The staff is attentive and willing to give all the information about Rome.

Beskrivningen av objektet

Obs: Receptionen är endast öppen från kl. 09.00 till 23.00.
Incheckningen börjar kl. 15.00 till 23.00.
Utcheckning max är 10.00.
Alternativ för sen incheckning efter kl. 23.00, extra avgift på 15,00 euro per person.
Vänligen meddela oss din ankomsttid.

Vi är belägna vid Roms viktigaste transportnav, centralstationen (Roma Termini), som ger tillgång till Roms hjärta på bara några minuter.
Vi erbjuder säkert, bekvämt, rent och kvalitetsboende, dubbelrum, trebäddsrum, familjerum och sovsalar, med hög komfort till ett lågt pris, för resenärer och grupper. Rymliga sovsalar med eget badrum och individuella skåp för personliga tillhörigheter. Enligt din feedback är vi bland de mest röstade som: 'POSITION, SÄKERHET, STÄDNING OCH PERSONAL'.

Erbjudna tjänster:
+ Gratis frukost med kaffe och croissant
+ Sängkläder
+ Daglig städning
+ obegränsad tillgång till trådlöst höghastighetsinternet i hela byggnaden
+ kartor över staden Rom
+ fullt utrustat gästkök
+ bagageförvaring
+ välkomstdrink
+ varuautomater för drycker, snacks och toalettartiklar.
+ luftkonditionering varm / kall i varje rum
+ Säkerhetsskåp i alla rum (gratis användning men ta med eget hänglås)
+ inget utegångsförbud
+ delade badrum om badrummen i rummen är upptagna
+ Handdukar finns att köpa: 2,00 € (endast kontant) - i privata rum ingår
+ utcheckning senast kl. 10.00 - Sen utcheckning fram till kl. 14.00 på begäran (10 € per rum, endast för privata rum)
En plats där nationella och internationella resenärer kommer att få den unika möjligheten att umgås med gäster från hela världen
Städning är inget man tar för givet på många andra vandrarhem, men vi tar det på allvar.
Som resenärer för resenärer har vi själva rest världen runt, så vi vet med egna ögon vad du letar efter och vad du förväntar dig av oss. Vi bryr oss om dig och din feedback.
Särskilda villkor för grupper:
1) Vi kan ta emot upp till 50 personer
2) minsta vistelse på 2 nätter, om bokningen endast är för 1 natt kan vi inte acceptera, bokningen annulleras automatiskt
3) Vi tar endast emot gäster mellan 17 och 50 år av säkerhetsskäl, gäster som är 50 år eller äldre kan endast bo i privata rum. Gäster under 16 år kan inte bo hos sina föräldrar, men gäster över 17 år måste ha skriftligt tillstånd från sina föräldrar eller vårdnadshavare, eller åtföljas av en vuxen.
4) För gruppbokningar kan vandrarhemmet förbehålla sig rätten att göra ändringar i rumstypen.
5) grupper större än 25 personer kan delas upp i två strukturer, i den intilliggande byggnaden som alltid ägs av oss.
6) Grupperna måste betala den första natten av vistelsen och det är inte återbetalningsbart, om kreditkortet inte fungerar och i avsaknad av ett nytt kreditkort annulleras bokningen.
7) Grupper måste skicka ett e-postmeddelande för att bekräfta bokningen.

*** De varma/kalla balsamen styrs med en timer för energibesparing.
*** Vi kan inte skicka fax eller brev för visumdokument till ambassader och/eller konsulat.
*** Vissa rum ligger på den andra platsen 20 meter bort,
Incheckning: från kl. 15.00.
Utcheckning: från kl. 10.00.
Ta med och uppvisa ditt pass vid incheckningen. Vi accepterar identitetskort om du är EU-medborgare, om du inte är EU-medborgare behöver du ett pass. Om passet inte uppvisas är incheckning inte tillåten och utebliven ankomst kommer att göras i enlighet med detta (kostnad för den första natten av vistelsen).

Meddelande om den nya Romskatten: Roms stad har beslutat att ta ut 5,00 euro per person och natt för turister som besöker Rom från och med 1 oktober 2023, barn upp till 10 år betalar inte, det ingår inte i boendepriset och måste betalas kontant vid ankomst.

Avbokningar måste tas emot minst 48 timmar i förväg, vid sena avbokningar debiteras kostnaden för den första natten som utebliven ankomst.

Betalning med kreditkort accepteras för belopp över € 25,00.

Information om strukturen: lakan och örngott tillhandahålls. Bagageförvaring finns i receptionen, om ditt rum inte är klart än kan du tryggt lämna dem här och komma tillbaka senare för incheckning, även efter utcheckningen till sent på kvällen.

Sen ankomst accepteras - vänligen kontakta vandrarhemmet direkt för att meddela dem.

Supermarket, restaurang, barer och banker runt hörnet.

Utskrift av boardingkort finns i receptionen.

Alla rum är utrustade med skåp med lås, det är lämpligt att ta med eget hänglås, har du inte det kan du köpa det i receptionen.

Vi har ingen tvättservice, men det finns flera tvättstugor i närheten.

Betalning kontant vid ankomst. (Auto-translated from original language)

Recensioner och betyg

Senaste recensionerna

8.6
Utmärkt
2017-6-29
The stay was good but the day we checked out the told us we could leave the bags at the hostel - but it was just an open room which Anyone could have accees to. It didn't feel safe, but besides that everything else was good!
Kvinna Group, 18-24
3.7
Betyg
2017-1-21
Inte ett ställe jag skulle rekommendera, väldigt trist hostel där man inte har någonstans att hänga och träffa folk på. Känns som en lägenhet där man bara slängt in några gnissliga våningssängar och sen satt en vendingmaching som låter utanför rummet. Receptionen va inte i samma byggnad och det var ingen frukost inkluderad. Städ personalen va mer social än receptionisten. Fanns ett bra frukost ställe precis runt hörnet och inte för lång från centrum, det va det enda bra.
Kvinde, 25-30
7.4
Mycket bra
2016-7-04
It was a nice stay with comfortable beds and good personal. We got good restaurant advise and during the evening they serve free vine and chips.
Man, 18-24

• Bagageförvaring
    • Fax
    • Övervakning dygnet runt
    • Städning
    • Reception (begränsade öppettider)
  • Mat och Dryck

• Automat