Hållbarhetsnivå 1
Gratis WiFi
gratis frukost‎

La Casa del Molino Blanco

Gratis avbokning Boka mer än 4 dagar i förväg för kostnadsfri avbokning.

9.5
552 Recensioner
Perfekt läge
Enastående personal
Fantastisk renlighet

Beskrivningen av objektet

Hostal La Casa del Molino Blanco är den enda B & B Backpackers som ligger i Ecuador, Baños de Agua Santa vid foten av vulkanen Tungurahua, vi är det enda vandrarhemmet med hållbar energi med vindgenerator och solpaneler. Detta system installerades av en av grundarna av tyskt ursprung. Syftet med att tänka på att hjälpa klimatförändringarna i världen. Kom ihåg att när du bor på vårt vandrarhem och bokar direkt hos oss får du speciella rabatter, även i äventyrsaktiviteter som forsränning, canyning, kajakpaddling, mountainbike, djungelturer, fråga i receptionen för detaljerad förklaring. Hela vandrarhemmet samt personalen är utrustade och förberedda med alla biosäkerhetsprotokoll för att garantera din vistelse och hälsa.

Vandrarhemmet har ett fullt utrustat gemensamt kök, en vacker trädgård med hängmattor där vi kan njuta av den spektakulära utsikten över berget som omger oss, en terrass med avkopplande omgivande musik, vi har en fiberoptisk Wi-Fi-anslutning. Alla våra rum är rymliga, har skåp, lampor, bord, vissa har delat och privat badrum. Varje dag har vi en speciell, annorlunda ingrediens till frukost, du kommer aldrig att bli uttråkad! Du måste komma och upptäcka den och njuta av vår naturliga hemgjorda sylt, hembakat tyskt fullkornsbröd (du kan köpa det) och vitt bröd (rullat bröd), obegränsat med kaffe och te. Vi har alternativ för vegetariskt, veganskt och glutenfritt. Vi har ett stort rum där vi kan njuta av att läsa en god bok eller byta ut dem, kanske se en utmärkt film i vårt bioutrymme. Vi tillhandahåller tvättservice, euroväxling, transferservice till var som helst i landet. Och vill du grilla så har vi den speciella platsen. Vi har ett vackert massagerum med de bästa terapeuterna i branschen.

La Casa del Molino Blanco ligger en kort promenad 400 meter från busstationen och 300 meter från huvudparken, med förmånen att vara borta från det dånande bruset från barer, diskotek och trafik. Vi är ett vilo vandrarhem och vårt mål är att få dig att känna dig som hemma. Om du anländer mycket sent på natten vid 24:00 p.m. eller väldigt tidigt på morgonen före 07.00. Ring eller skicka ett meddelande till vår WhatsApp.

Vi erbjuder:
- STOR FRUKOST!! GRATIS ingår i alla priser och rum
- Frukost från kl. 08.00 till 10.00. På datumen 1 januari serveras frukosten 10:00 till 12:00.
- Kaffe och te hela dagen
- Fantastisk utsikt över bergen och vattenfallen
– Vi byter euro till dollar
- Tvåspråkig personal (spanska, engelska och Tyskland)
- Wi-Fi-zon
- skärm med projektor för att se filmer bättre
- Duschar med varmvatten 24 timmar
- Gratis turistinformation
- Mjuka kuddar
- Läslampor och stickproppar i varje säng (sovsal)
- Tillgång till det fullt utrustade köket och en takterrass med en grillplats
- Handdukar att hyra, för äventyrsaktiviteter, termiska pooler
- Böcker
- Kassaskåp
Våra frukostar är de bästa och funderar på hur man kan börja dagen bättre...

VI ACCEPTERAR DJURVÄNLIGA (VI ACCEPTERAR DJUR PÅ FÖRFRÅGAN)

Betalningar görs kontant vid incheckningen (eller)
DINERS KORTBETALNINGAR, AMERICAN EXPRESS ÖVER 30 USD (+10 % TAX APP TRAVEL INTERNATIONAL)

Efter avresa eller utcheckning kl. 12:00, om du vill använda duschar, badrum, Wi-Fi, kök eller vänta på en buss som går på natten, kostar vistelsen på vandrarhemmet en kostnad per person (FRÅGA I RECEPTIONEN) (Auto-translated from original language)

Recensioner och betyg

Checka in
Checka ut
Gäster

Hållbarhetsnivå 1

Detta vandrarhem har börjat introducera metoder som resulterar i en positiv social och miljömässig inverkan, och förstår grunderna i Trappan till hållbarhet.

Plats

Senaste recensionerna

9.4
2019-3-31
Trevligt hostel med bra utrustat kök och god frukost. Receptionen var hjälpsamma med bokning av olika aktiviteter samt hur vi kunde ta lokalbuss till de olika sevärdheterna. Rekommenderas starkt för några dagars uppehåll i Baños!
Kvinna Group, 18-24
9.7
2024-1-16
Comfortable beds, great Breakfast, incredibly friendly staff who helps with everything. I'll definitely come back.
Kvinde, 31-40
9.7
2024-1-16
Joanna and Franko were lovely hosts for our time in Banos. Laundry service in the hostal, tour recommendations and comfortable stay. The location is up a hill within minutes walking to the downtown area
Par, 31-40

• Städning
    • Sen utcheckning
  • Mat och Dryck

• t_CAF
    • Möjligheter till te och kaffe
  • Underhållning

• dvd'er