Gratis WiFi

India House Backpackers Hostel

Gratis avbokning Boka mer än 4 dagar i förväg för kostnadsfri avbokning.

Utmärkt
8344 Recensioner
Perfekt läge
Enastående personal
Fantastisk renlighet

Beskrivningen av objektet

SOMMAREN 2023 AVSÄKNING AV ID-ID: Från 5 juli till 31 augusti 2023 kommer gäster som bor i sovsalar med eget badrum inte att behöva studentlegitimation eller ett utländskt pass. Giltig fotolegitimation krävs fortfarande. Invånare i Louisiana är berättigade att stanna; New Orleans invånare är inte.
Observera: Gäster som bor i sovsalar utanför undantagsperioden måste uppvisa ett giltigt studentlegitimation utanför staten eller utländskt pass. Det kommer inte att göras några undantag.

India House Backpackers Hostel är ett av de första vandrarhemmen i New Orleans. I 28 år har India House tillhandahållit billigt boende till studenter och internationella resenärer.
Vi strävar efter att ge besökarna en avslappnad och kärleksfull atmosfär där resenärer från hela världen kan träffas och i många fall ge livslånga minnen, upplevelser och vänskaper.

Vi ligger centralt i Mid City, nära till allt. Det är en kort spårvagnsresa till French Quarter, Garden District, Superdome, Smoothie King Center och Downtown. Det är en kort promenad till sevärdheterna i City Park, där du hittar New Orleans Museum of Art, utomhusstatyträdgården, gondolturer, cykeluthyrning, ett kafé och botaniska trädgårdar.

Vi är också omgivna av flera fantastiska lokala pubar som Finn McCool's Irish Bar, Bayou Beer Garden, The Holy Ground, Dmacs, Chickie Wah Wah Jazz Club, Banks Street Bar and Grill, Twelve Mile Limit och mer, allt inom gångavstånd.
Området har också ett stort restaurangutbud inom gångavstånd.
Vi är det vandrarhem som ligger närmast stora evenemang som Jazz Fest och Voodoo Fest, båda en kort promenad bort. Endymion, den största Mardi Gras-paraden passerar precis framför vandrarhemmet på Canal Street, vilket ger oss årets största fest!!

India House är det enda vandrarhemmet i New Orleans med en pool. Nödvändigt att svalka sig efter en dag ute och besöka attraktionerna, eller bara ett bra ställe att hänga och koppla av eller festa.
Vi har ett stort utomhusdäck och område med scen för band eller jammar eller umgås. Det finns ett utekök där vi serverar varma, lagade frukostar och billiga kvällsmåltider.
Vi har även ett inomhuskök där du kan laga din egen mat om du vill, med gott om kylutrymme och köksredskap. 24 timmar om dygnet kaffe och te tillhandahålls gratis.
Vi har också inomhus TV-rum, matsal och en chill lounge som leder till verandan.

Vandrarhemmet anordnar även nattliga evenemang som pubrundor, poolfester, spel, filmkvällar och vår fantastiska personal tar dig till platser som Frenchman Street och Bourbon Street, en bit bort.

India House arrangerar träsk-, kyrkogårds-, plantage-, spök-, voodoo-, cykel- och vandringsturer. De flesta hämtar och lämnar precis utanför ytterdörren.

Det finns tvättmöjligheter och en bankomat på plats. All parkering är gratis, en del utanför gatan och riklig på gatuplatser.

Vi har rum i sovsal samt privata, delade badrum eller privata rum med eget badrum. Vi har även mindre privata rum med eget badrum för grupper om 3 eller 4.
Alla sovsalar kräver ett giltigt studentlegitimation utanför staten eller internationellt pass. Dessa begränsningar gäller inte för de privata rummen, eftersom dessa är tillgängliga för alla resenärer utanför staten.

Vi har 24 timmars reception.
Incheckningstid från 14:00, med tidig incheckning möjlig men osannolikt.
Utcheckning är kl. 12.00. Gäster är fria att lämna bagage i vårt vardagsrum och använda de gemensamma utrymmena efter utcheckning fram till 17:00.
Alla gäster måste vara minst 18 år gamla och ha ett giltigt student-ID eller utländskt pass.
Vi tillåter inte husdjur - vi har redan vår huskatt, Taj Mahal! Servicehundar är alltid välkomna.
Kudde, sängkläder, handdukar och filtar ingår. Hårtorkar och ångstrykjärn finns tillgängliga i receptionen på begäran.
Förvaringsskåp finns i, eller i anslutning till, alla sovsalar för förvaring av dina tillhörigheter.

Vi hoppas kunna välkomna dig till India House snart! Trevliga resor. (Auto-translated from original language)

Recensioner och betyg

Plats

Senaste recensionerna

9.7
2022-4-18
As always this place is a fantastic Bohemian like community. A very cool and artistic looking facility or hostel. Great place to meet people and just hang out and sometimes it's more fun hanging out at this place than going into New Orleans. The hostel plans out all kinds of neat activities within the hostel and even bar crawls outside of the hostel. The hostel is located close to several stores where you can buy food both cooked and fresh. must do place if you enjoy the company of other people
Man, 41+
9.1
2019-11-19
This place is situated very close to the streetcar and it’s well worth a stay if you’re on a budget and want a nice place to hang out (lots of partying going on but it’s not mandatory to partake). Staff is super friendly and helpful - all our love to staff member who saw to our every need and with whom I instantly felt like I’ve been reunited with an old friend. Thanks! /Maria and John
Par, 31-40
9.4
2016-7-03
I had a blast staying here. This hostel is very different from other hostels in the US, it feels more like a hostel in South East Asia or Latin America. It has an awesome vibe! It's really easy to meet other people here. If you stay at India House you will surely have a great time in Nola!
Man, 18-24

• Dygnetruntöppen reception
    • Rundresa/Kundtjänst
    • ATM
    • Postservice
    • Reception (begränsade öppettider)
  • Mat och Dryck

• Automat
    • Möjligheter till te och kaffe
  • Underhållning

• PlayStation